Galwanizacja w przemyśle samochodowym

W ostatnich latach zauważany jest bardzo dynamiczny rozwój przemysłu samochodowego. Coraz więcej osób stać na to, aby kupić nowe auto prosto z salonu. Kupując je jednak oczekujemy tego, żeby pojazd był niezawodny i posłużył nam jak najdłużej. Dotyczy to nie tylko urządzeń mechanicznych, ale również elementów podwozia oraz karoserii, które jak wiadomo są szczególni narażone na wpływ czynników atmosferycznych, szczególnie jesienią i zimą, kiedy błoto zalega na ulicach i często dostaje się na poszczególne elementy samochodu. Aby zapobiec niekorzystnemu działaniu czynników chemicznych, a także wody, metalowe elementy jeszcze przed montażem poddawane są obróbce przy pomocy prądu elektrycznego. Jest to galwanizacja i polega na pokryciu metalu innymi metalami bardziej odpornymi na czynniki zewnętrze. W przypadku samochodów blachy najczęściej pokrywane są cynkiem. Jest to metal odporny na wszelkie działania zewnętrzne zarówno fizyczne jak i chemiczne. Kupując auto z ocynkowana karoserii mamy gwarancje, ze nieprędko zobaczymy na niej ślady korozji, która jak wiadomo jest zmorą wielu miłośników motoryzacji. Ustrzeże nas to przed bardzo kosztownymi remontami, na które składa się najczęściej wymiana całych elementów w naszym samochodzie.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.